“Aproximativ 870.000 – 880.000 de lucrători permanenți şi în jur de 180.000 – 190.000 de lucrători sezonieri români sunt la ora actuală în Germania”, declara la o conferință de presă din luna mai, anul acesta, Dl Marius Budăi, ministrul Muncii şi Solidarității Sociale din România. În anul 2021, numărul locurilor de muncă în străinătate disponibile românilor a crescut cu 9%, comparativ cu anul anterior, iar Germania a fost destinația favorită, cu peste 6.000 de joburi (sursa: aici)
Ținând cont de aceste date și având în vedere dinamica vieții de zi cu zi, în Germania pot apărea decese în rândul românilor aflați acolo. Serviciile de repatriere decedați Germania devin astfe indispensabile, iar firmele de pompe funebre care asigură aceste servicii sunt extrem de căutate. Află ce proceduri trebuie respectate și ce acte sunt necesare pentru a transporta înapoi în țară trupul neînsuflețit al persoanei dragi decedate în Germania.
Ajutorul Funerar vă oferă servicii funerare complete - pompe funebre, repatriere decedaţi și transport funerar din majoritatea statelor Europene
Condiții de eliberare a certificatului de deces românesc
Cererea de înscriere a certificatelor de deces emise de autorităţile germane va fi făcută de unul dintre membrii familiei sau de către o altă persoană îndreptăţită.
Acte necesare pentru înscrierea certificatului de deces:
- extrasul de deces multilingv (Auszug aus dem Sterbeeintrag – Formule C) fără traducere şi fără apostilă sau certificatul de deces (Sterbeurkunde) în original, însoţit de traducerea în limba română efectuată de un traducător autorizat și apostilată;
- documentul din care să rezulte calitatea de cetățean român a persoanei decedate (paşaport/carte de identitate românești);
- certificatul de naştere și cel de căsătorie ale persoanei decedate;
- declaraţia pe proprie răspundere din care să rezulte că nu există un alt act transcris sau reconstituit în registrele de stare civilă din ţară;
- actul de identitate/documentul de călătorie ale solicitantului
Extrasul de deces poate fi solicitat de un membru al familiei persoanei decedate, cu precizarea motivului pentru care este necesar actul.
Documente necesare pentru extrasul de deces:
- act de identitate/document de călătorie valabil
- fotocopie a documentului solicitat, dacă există.
În cazul actului transcris/înscris sau reconstituit se va indica locul şi data transcrierii/înscrierii sau reconstituirii.
Misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României transmit cererile autorităţilor competente din România, durata de procesare fiind de aproximativ 3 luni.
Documente utile pentru repatrierea decedaților din Germania
- Certificat de deces (DE sau RO)
- Certificat de îmbălsămare
- Pașaport mortuar
- Autorizație transport funerar a firmei de pompe funebre
Acte necesare pentru obținerea pașaportului mortuar din Germania
Paşaportul mortuar poate fi procurat de firma de servicii funerare germană sau românească care asigură transportul în România de la autoritatea germană competentă.
Consulatul general poate oferi o listă cu numele şi coordonatele unor firme de servicii funerare germane şi româneşti care efectuează transportul trupurilor neînsufleţite în România.
Paşaportul mortuar poate fi emis şi de consulatul general.
Acte necesare pentru eliberarea pașaportului mortuar:
- actul de identitate (carte de identitate sau paşaport) valabil al persoanei care solicită emiterea paşaportului mortuar, în original;
- actul de identitate (carte de identitate sau paşaport) valabil al persoanei decedate, în original;
- certificatul de deces (Sterbeurkunde oder Auszug aus dem Sterbeeintrag, Formule C), pe care este aplicată Apostila de la Haga, în original;
- adeverinţa cu privire la certificatul medico-legal (ärtztliche Leichenschau), pe care este aplicată Apostila de la Haga, în original;
- adeverinţă cu privire la depunerea în sicriu (Bestätigung der Einsargung), pe care este aplicată Apostila de la Haga, în original;
- adeverinţă cu privire la existenţa unui loc de înmormântare (Grabplatznachweis) în România, în original.
Taxă este de 40 € (20 € taxă consulară, 15 € taxă de urgenţă, 5 € taxă de recuperare).
Taxa se achită la depunerea cererii, în numerar. (sursa: aici)
Durata emiterii este de aproximativ 30 de minute de la depunerea cererii.
Oferim transport funerar internațional, repatriere decedați din Europa, servicii funerare la standarde europene
Condiții legale de transport decedați din Germania în România
Procedurile de transport funerar și de repatriere decedați din Germania presupun transport în condiții excelente atât din punct de vedere igienic, sanitar, estetic cât și legal. Pentru transportul terestrul, autospecialele funerare utilizate trebuie să fie mașini autorizate și omologate în baza legislației legale aflate în vigoare.
Transportul unui sicriu cu trup neînsufleţit din Germania în România se face pe baza unui paşaport mortuar (Leichenpass) şi a certificatului de deces german prevăzut cu Apostila de la Haga emisă de autoritatea germană competentă (vezi informaţii separate pentru Apostila de la Haga), ambele în original.
Transportul unei urne cu cenuşă umană din Germania în România nu necesită paşaport mortuar, ci se face numai pe baza certificatului de deces german, prevăzut cu Apostilla de la Haga, în original. Este recomandat ca persoana care transportă urna să deţină şi adeverinţa de incinerare, în original.
Serviciile oferite de firmele de repatrieri decedați
- întocmirea tuturor documentelor pentru transport funerar
- ridicarea trupului neînsuflețit de la morgă
- efectuarea îmbălsămării și pregătirea trupului pentru așezarea acestuia în sicriu
- așezarea corpului neînsuflețit în sicriul etanș de zinc și introducerea sicriului de zinc în sicriul de transport din lemn
- pentru repatrierea pe cale terestră, încărcarea sicriului în autovehiculul funerar special, cu sistem frigorific și efectuarea transportului funerar conform rutei din pașaportul mortuar
- pentru repatrierea pe cale aeriană, obținerea ofertelor de transport decedați cu avionul, selectarea soluției optime și achitarea serviciilor; întocmirea formalităților de îmbarcare, obținerea acordului de la poliția de frontieră; depunerea sicriului în zona cargo a aeroportului de decolare cu 12 - 24 ore înaintea zborului; preluarea decedatului din aeroport; transportarea sicriului în localitatea de înmormântare
- prestarea altor servicii funerare optionale
Servicii consulare în Germania
Secția Consulară a Ambasadei la Berlin
Dorotheenstr. 62-66, 10117 Berlin
Tel: +49 30 21239555
Consulatul general la Bonn
Legionsweg 14, 53117 Bonn
Tel: +49 228 6838135
Consulatul general la Munchen
Richard-Strauss-Strasse 149, 81679 Munchen
Tel: +49 89 553307
Consulatul General la Stuttgart
Hauptstätter Str. 70, 70178 Stuttgart
Tel: +49 711 6648611/ 12/ 13/ 14/ 15
Oferim servicii de repatriere a decedaților pe teritoriul Italiei, cât și repatrieri din Italia în România
Cauți firme specializate în servicii repatriere decedați din Germania? Pe platforma condoleante.ro găsești firme specializate și case funerare care te pot ajuta cu repatrierea persoanelor decedate în Germania. Pe condoleante.ro, la categoria repatrieri decedați, vei găsi cele mai bune firme care se ocupă cu repatrieri decedati Germania - firme care îți pot oferi sprijinul lor imediat ce le vei contacta.
Dacă ți-a fost util acest articol, dacă ai întrebări sau vrei să adaugi și alte informații utile pentru acest subiect, lasă-ne comentariul tău mai jos.
Comentarii
Articole recomandate
Postul Crăciunului 2024 - ce ai voie, ce nu ai voie și care sunt zilele de dezlegare la pește?
vezi zilele cu dezlegare la pește, ce ai voie sau nu să mănânci sau să faci, istorie și semnificatii, tradiții & obiceiuri
Parastasul de 40 zile în religia ortodoxă
afla semnificația parastasului de 40 zile, ce se dă de pomană, când se face și ce se pregătește pentru biserică și cimitir
Ajutorul de deces 2024 – cine beneficiază, cât este și cum îl obții
vezi actele necesare pentru obținerea ajutorului de deces